Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Uchwała: 237/XXIX/2006, z dnia: 22 lutego 2006 r.

Wyświetl stronę główną » Uchwały XXIX sesji Rady Gminy Kroczyce » Uchwały » Uchwała: 237/XXIX/2006, z dnia: 22 lutego 2006 r.

Uchwała numer: 237/XXIX/2006.

Z dnia: 22 lutego 2006 r..

W sprawie: w sprawie uchwalenia "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków".

Uchwała Nr 237/XXIX/2006
Rady Gminy Kroczyce
z dnia 22 lutego 2006 r.

w sprawie uchwalenia "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków"
 
Na podstawie art.19 ust.1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz.U. Nr 747 z póżn. zm.) art.18 ust.2 pkt.15, art.40 ust.1, art. 41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. z 2001 Dz.U. roku NR 142 poz. 1591 z póżn. zm.)

Rada Gminy Kroczyce
  - u c h w a l a -

§ 1
1. Wprowadzić "Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków" zwany dalej "regulaminem".

Rozdział I
Postanowienia ogólne


§ 1.
Celem niniejszego regulaminu jest:
1)określenie zasady zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków  realizowanego na terenie gminy Kroczyce, w tym prawa
i obowiązki przedsiębiorstwa oraz odbiorców
2)użyte w regulaminie określenia oznaczają:
- przedsiębiorstwo -  jednostkę organizacyjną, prowadzącą działalność w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków,
- odbiorca usług - każdego, kto korzysta z usług wodociągowo-kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na podstawie umowy z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym ,
- taryfa - zestawienie ogłoszonych publicznie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków oraz warunki ich stosowania.

Rozdział II
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków:

§ 2.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewni:
1) zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganych ilościach oraz odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny,
2) spełnienie wymagań w zakresie jakości usług wodociągowo-kanalizacyjnych, a w szczególności zapewnienia:
a) należytej jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi spełniającej wymagania określone przez obowiązujące w tym zakresie przepisy,
b) ciśnienia wody zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) usuwanie awarii oraz dokonywanie niezbędnych napraw:
- z własnej inicjatywy i na swój koszt, z uwzględnieniem terminów określonych we właściwych przepisach dotyczących legalizacji wodomierzy,
- na pisemny wniosek Odbiorcy, jednakże w przypadku stwierdzenia prawidłowego funkcjonowania wodomierza koszty kontroli i ekspertyzy ponosi Odbiorca.
3.Przedsiębiorstwo ma prawo do przeprowadzania kontroli przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
4.Przedsiębiorstwo ma prawo pobierania opłat za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki zgodnie z obowiązującymi taryfami, a za pozostałe wykonane usługi zgodnie z obowiązującym cennikiem.
5.Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody i zamknąć przykanalik kanalizacyjny  w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 ustawy.
6.W przypadku odcięcia przez Przedsiębiorstwo dostawy wody i zamknięcie przykanalika, wznowienie dostaw wody i odprowadzenia ścieków nastąpi po usunięciu przyczyn odcięcia i po uiszczeniu przez Odbiorcę należności za wznowienie usług zgodnie zobowiązującym cennikiem.

§ 3.
Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami ustawy i nie powodującymi pogorszenia jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne oraz nie utrudniający działalności przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
1) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania,
2) zabezpieczenie przed dostępem osób nie uprawnionych do pomieszczenia, w którym zainstalowany jest wodomierz,
3) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
4) umożliwienia upoważnionym przedstawicielom przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń w celach określonych przepisami ustawy oraz niniejszego regulaminu,
5) poinformowania przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego o własnych ujęciach wody, w celu prawidłowego ustalania opłaty za odprowadzenie ścieków,
6) informowania przedsiębiorcy o wszelkich uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby legalizacyjnej oraz o wszelkich zmianach w instalacji wewnętrznej, które mogą wpłynąć na działanie sieci,
7) racjonalnego gospodarowania wodą.

Rozdział III
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług.

§ 4.
Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzenie ścieków zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym,
a odbiorcą usług.

§ 5.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane do zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzenie ścieków
z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.

§ 6.
Umowa, o której mowa w § 4 zawiera w szczególności postanowienia dotyczące:

1) ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych lub    kanalizacyjnych oraz warunki ich świadczenia,
2) sposobu i terminów wzajemnych rozliczeń
3) praw i obowiązków stron umowy,
4) procedur i warunków kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.

§ 7.
Umowa, o której mowa w § 4 może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego ma być doprowadzona woda lub z którego mają być odprowadzone ścieki albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

§ 8.
Umowa o której mowa w § 4 jest zawierana na wniosek osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci.

§ 9.
Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi umowa, o której mowa w § 4, zawierana jest z właścicielami lokalu lub zarządcą nieruchomości wspólnej.

§ 10.
Na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zawiera umowy z korzystającymi z lokali osobami, o których mowa w § 8 i 9, jeżeli:
1) we wszystkich lokalach są zainstalowane wodomierze w sposób uzgodniony z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym,
2) zainstalowane wodomierze spełniają wymagania Polskich Norm oraz wymagania uzgodnione z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym odnośnie ich typu,
3) możliwy jest odczyt wskazań wodomierzy,
4) wnioskodawca i przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ustalili sposób rozliczeń różnicy wskazań między wodomierzem głównym a wodomierzami zainstalowanymi w poszczególnych lokalach oraz zasady ich utrzymania,
5) możliwe jest przerwanie dostarczania wody do lokalu bez zakłóceń dostaw wody w pozostałych lokalach.

§ 11.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może wyrazić zgodę na zawarcie umów z korzystającymi z lokali osobami, o których mowa w § 8 i 9 również w przypadku, gdy nie są spełnione warunki, o których mowa w § 10.

§ 12.
Podpisanie umowy o dostarczenie wody i odprowadzenie ścieków następuje po podpisaniu przez strony protokółów z prób i odbiorów prac budowlano-montażowych wykonanych w związku z przyłączeniem do sieci.

§ 13.
Umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków może być zawarta na czas określony lub na czas nieokreślony.

§ 14. 
1. W przypadku zmiany odbiorcy usług, następuje wygaśnięcie umowy  zawartej z dotychczasowym odbiorcą.
2. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje zastosowaniem przez przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.

§ 15.
Zawór za wodomierzem głównym jest miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jak również miejscem rozdziału sieci i instalacji wewnętrznej.

§ 16.
Odbiorca jest zobowiązany do informowania o wszelkich zmianach dotyczących danych zawartych w umowie.

Rozdział IV
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach.

§ 17.
Podstawowe zasady rozliczeń za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki określają przepisy ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu  w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, które stanowią, że:
1) rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków są prowadzone przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków,
2) ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazania wodomierza głównego, a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, ustalone na podstawie rozporządzenia o którym mowa w art. 27 ustawy; w przypadku awarii wodomierza stosuje się do ustalenia ilości dostarczonej wody średnie zużycie wody z ostatnich 3 miesięcy przed awarią dla okresu objętego awarią,
3) ilość odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych,
4) w razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie umowy jako równą ilości wody pobranej określonej o przeciętne normy zużycia wody,
5) w rozliczeniach odprowadzonych ścieków, ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy usług.

§ 18.
Umowa o dostawę wody i odprowadzanie ścieków określa warunki  płatności przy uwzględnieniu następujących zasad:
1) odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie określonym w fakturze, który nie może być krótszy niż 7 dni od daty jej dostarczenia,
2) zgłoszenie przez odbiorcę usług zastrzeżeń do wysokości rachunku nie wstrzymuje jego zapłaty,
3) w przypadku nadpłaty, zalicza się ją na poczet przyszłych należności, lub na żądanie odbiorcy usług, zwraca się ją w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie.

§ 19.
1. Przy rozliczeniach z odbiorcami przedsiębiorstwo ma obowiązek stosować taryfę zatwierdzoną uchwała Rady Gminy Kroczyce bądź wprowadzoną w trybie art. 24 ust. 8 ustawy,
2. Taryfa obowiązuje przez jeden rok,
3. Zmiana taryfy nie wymaga zmiany umowy o dostarczenie wody i odbiór ścieków.

§ 20.
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne obciąża gminę  na podstawie stawek ustalonych w taryfie za wodę:
a) pobraną z publicznych studni i zdrojów ulicznych,
b) zużytą do zraszania ulic i publicznych terenów zielonych,
c) na cele przeciwpożarowe.

Rozdział V
Warunki przyłączenia do sieci.

§ 21.
Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej do przedsiębiorstwa może wystąpić osoba, posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do sieci.

§ 22.
1. Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:
1) oznaczenie wnioskodawcy,
2) określenie:
a) rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
b) charakterystyki zużycia wody,
c) rodzaju i ilości, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości odprowadzonych ścieków,
d) przeznaczenia wody.
3) informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, a w szczególności:
a) powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe...)
b) wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki,
4) wskazanie wykonawcy przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego,
5) proponowany termin rozpoczęcia poboru wody,
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci, powinna załączyć:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek
2) mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w ust. 1, względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
3. Przedsiębiorstwo po otrzymaniu wniosku wydaje warunki techniczne na przyłączenie nieruchomości w terminie 30 dni od otrzymania wniosku.

Rozdział VI
Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych.

§ 23.
1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne określa techniczne  warunki przyłączenia i przekazuje wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku.
2.Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług   wodociągowo-kanalizacyjnych powinny odpowiadać wymogom prawa budowlanego, a w szczególności:
a) Instalacja wodociągowa i ściekowa odbiorcy powinna spełniać wymagania Polskich Norm.
b) W przypadku podłączenia instalacji lub wewnętrznej sieci wodociągowej odbiorcy do sieci wodociągowej przedsiębiorcy, w więcej niż jednym miejscu, należy za każdym wodomierzem, na połączeniu od strony nieruchomości, instalować zwrotny zawór antyskażeniowy.
c) Wodomierz, na połączeniu z siecią zewnętrzną, powinien być umieszczony w piwnicy budynku lub na parterze,
w wydzielonym, łatwo dostępnym miejscu, zabezpieczonym przed zalaniem wodą lub zamarzaniem oraz dostępem osób niepowołanych.
d) Dopuszcza się umieszczenie wodomierza w studzience poza budynkiem, jeżeli jest on nie podpiwniczony lub został usytuowany w odległości większej niż 15 m od linii
rozgraniczającej nieruchomość od ulicy (drogi).
e) Skanalizowanie piwnic i innych pomieszczeń w budynku położonym poniżej poziomu, z którego krótkotrwale nie jest możliwy grawitacyjny spływ ścieków, może być wykonane pod warunkiem zainstalowania w miejscach łatwo dostępnych urządzeń przeciwzalewowych, o konstrukcji umożliwiającej szybkie ich zamknięcie.  

§ 24.
Warunki przyłączenia są ważne dwa lata od ich określenia.

§ 25.
Techniczne warunki przyłączenia, w zależności od danych zgłoszonych we wniosku powinny określać w szczególności:
1) miejsce i sposób przyłączenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z instalacji odbiorcy,
2) przepływ obliczeniowy wody lub urządzenia sanitarne i techniczne, w których zużywana jest woda i odprowadzane ścieki,
3) wymagania dotyczące:
a) miejsca zainstalowania wodomierza głównego i zaworu przeciwskażeniowego
b) miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego,
c) jakości odprowadzonych ścieków,
d) określenia dopuszczalnego maksymalnego i minimalnego poboru wody i zrzutu ścieków,
e) wymagania dotyczące wodomierza, urządzenia pomiarowego, zwrotnego zaworu przeciwskażeniowego,
f) zakres niezbędnych zmian w sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej związanych z przyłączeniem,
g) zakaz zajmowania pasa gruntu bezpośrednio nad przyłączem wodociągowym lub kanalizacyjnym szerokości 1,5 m w obydwie strony od osi rurociągu (całkowita szerokość pasa minimum 3m). Zakaz dotyczy zabudowy budynkami i nierozbieralnymi nawierzchniami oraz obsadzania drzewami i krzewami.
4)sposób i tok postępowania przy uzgadnianiu, wykonanej w oparciu
o wydane warunki dokumentacji,
5)zakres i sposób wykonania inwentaryzacji powykonawczej oraz odbioru technicznego przyłącza,
6)termin ważności warunków przyłączenia,
7)w przypadku zmiany sposobu zagospodarowania działki lub rozbudowy
istniejących obiektów podmioty zobowiązane są do ponownego wystąpienia o warunki przyłączenia do sieci

§ 26.
1. Realizacja budowy przyłączy do sieci oraz studni wodomierzowej, pomieszczenia przewidzianego do lokalizacji wodomierza głównego
 i urządzenia pomiarowego zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci.        
2. Koszty zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego pokrywa przedsiębiorstwo, a urządzenia pomiarowego - odbiorca usług.
3. Wodomierze poza głównym wodomierzem są częścią instalacji wewnętrznej i ich montażu, utrzymanie obciąża odbiorcę.

Rozdział VII
Sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wykonanego przyłącza.

§ 27.
1)Warunkiem przystąpienia do wykonania robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w terminie 14 dni od otrzymania  dokumentacji.
 2)Przedsiębiorstwo dokonuje sprawdzenia warunków technicznego wykonania przyłącza przed zawarciem umowy o dostawę wody i odprowadzania ścieków.
 3)Wyniki technicznych odbiorów robót oraz wykonanych inwentaryzacji powykonawczych są potwierdzone przez strony w protokółach.
 4)Przedsiębiorstwo realizuje odpłatnie na zasadzie wyłączności wykonanie "wcinki" na wodociągu głównym lub sieci kanalizacyjnej.

§ 28.
Przedsiębiorstwo może odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne nie spełnia wymogów technicznych i prawnych.

§ 29.
Przedsiębiorstwo rozpoczyna dostawę wody lub odprowadzanie ścieków nie póżniej niż w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy o dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków lub w terminie uzgodnionym z odbiorcą.

§ 30.
1. Przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli:
a) przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne wykonano niezgodnie z przepisami prawa,
b) odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty,
c) jakość wprowadzonych ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego,
d) został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzenie ścieków, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, które odcięło dostawę wody, jest obowiązane do równoczesnego udostępnienia zastępczego punktu poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i poinformowania o możliwościach korzystania z tego punktu.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, wójta gminy oraz odbiorcę usług, co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem odcięcia wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.

Rozdział VIII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczonej wody i wprowadzonych do sieci kanalizacyjnej ścieków.

§ 31.
1. O planowanych przerwach i ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jakości wody przedsiębiorstwo powinno poinformować odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udzielania odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
3.Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia
i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług, w szczególności gdy:
a) z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków,
b) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla  życia, zdrowia lub środowiska,
d) niedoboru wody lub jej skażenia,
e) potrzeby zwiększonego dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych,
f) przerwy w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych,
g) siły wyższej, w tym zwłaszcza siły przyrody.
4. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w § 30.1., przedsiębiorstwo niezwłocznie informuje odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.

Rozdział IX
Standardy obsługi odbiorców usług, a w szczególności sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków.

§ 32.
1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.
2.Reklamacje, o których mowa w ust.1, wnoszone są na piśmie osobiście  przez zainteresowanego w siedzibie przedsiębiorstwa, listem poleconym i rozpatrywane są przez przedsiębiorstwo.
3.Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwiania reklamacji w terminie nie dłuższym jednak niż 21dni od daty wpływu. Jeśli rozpatrzenie reklamacji wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego termin jej rozpatrzenia może ulec przedłużeniu, o czym Przedsiębiorstwo na piśmie informuje Odbiorcę.
4.Złożenie przez odbiorcę reklamacji nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności.
5.Reklamacje związane z wystąpieniem awarii na wewnętrznej instalacji Odbiorcy winny być zgłaszane w trakcie awarii, nie póżniej jednak niż 3 dni roboczych od jej wystąpienia. Reklamacje, o których mowa, mogą być w dniu wystąpienia awarii zgłaszane telefonicznie.

§ 33.
1. Przedsiębiorstwo powinno zapewnić Odbiorcom należny poziom usług, a w szczególności winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi Odbiorców.
2.Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do udzielania Odbiorcom wszelkich istotnych informacji dotyczących w szczególności:
a) prawidłowego sposobu wykonania przez Odbiorcę i Przedsiębiorstwo umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków,
b) warunków przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przez nowych Odbiorców,
c) obowiązujących taryf i cennika,
d) jakości wody.

Rozdział X
Warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe

§ 34.
Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez Przedsiębiorstwo, a w szczególności
z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 35.
Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawieranej pomiędzy Gminą, Przedsiębiorstwem i jednostką straży pożarnej, w której określa się m.in. punkty poboru wody.

§ 36.
Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalona na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostkę straży pożarnej w umownie ustalonych okresach.

§ 37.
W przypadku poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych Odbiorców, jednostka straży pożarnej niezwłocznie przekazuje Przedsiębiorstwu informacje o ilości wody pobranej. 

§ 38.
Należnościami za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe Przedsiębiorstwo obciąża Gminę, zgodnie z obowiązującą taryfą.

Rozdział XI
Postanowienia końcowe

§ 39.
W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem stosowane są przepisy prawa, w szczególności ustawa z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 z póżn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.

§ 2.
Traci moc uchwała nr 203/XXVII/2002 Rady Gminy Kroczyce z dnia 30 kwietnia 2002 r.  w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków. 

§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kroczyce

§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego

Informacje

Rejestr zmian

2006-04-14

Dodanie artykułu - Zbigniew Welon

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

 

Urząd Gminy Kroczyce
ul. Batal. Chłopskich 29
42-425 Kroczyce


tel. 34/ 3152150 do 5
fax 34/ 3152150 do 5
e-mail kroczyce@kroczyce.pl

 

 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza
https://gwkroczyce.peup.pl/

EPUAP: /deo341w0ix/skrytkaesp

 

 

Aktualny nr konta bankowego
BS Szczekociny Filia Kroczyce
nr 96 8277 0002 0030 0000 4269 0001
 

 

 

 

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe: