Artykuł pochodzi ze strony: www.kroczyce.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.kroczyce.bip.jur.pl/artykuly/1345

Zadania i kompetencje Skarbnika Gminy

Wyciąg z regulaminu organizacyjnego

1.    realizuje budżet gminy, zgodnie z prawem budżetowym,
2.    przekazuje pracownikom samorządowym wytyczne do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetu,
3.    przygotowuje projekt budżetu,
4.    dokonuje analizy budżetu i na bieżąco informuje Wójta o jego realizacji oraz wnioskuje w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami finansowymi,
5.    dokonuje kontroli finansowej i w tym celu przygotowuje i organizuje obieg doku-mentów finansowych,
6.    informuje Radę Gminy o odmowie złożenia kontrasygnaty,
7.    prowadzi rozliczenia z sołectwami,
8.    realizuje ustawę o dochodach i finansach gmin, o podatkach i opłatach lokalnych oraz o opłacie skarbowej, oraz o rachunkowości,
9.    nadzoruje i kontroluje działalność pracowników referatu finansowego oraz działalność    finansową podległych gminie jednostek organizacyjnych,
10.    opracowuje sprawozdania z wykonania planu finansowego,
11.    współpracuje z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi instytucjami,
12.    prowadzi sprawy związane z mieniem gminnym,
13.    organizowanie oraz nadzór nad rachunkowością budżetową prowadzoną przez jednostki organizacyjne objęte budżetem stopnia podstawowego,
14.    nadzór nad realizacją zobowiązań,
15.    podejmowanie szkolenia zawodowego pracowników,
16.    wypełnianie obowiązków wynikających z umów o dofinansowanie,
17.    nadzór nad dokonywaniem płatności środków pomocowych z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł,
18.    wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o finansach publicznych:
a)    prowadzenie rachunkowości jednostki,
b)    wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
c)    dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
d)    dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
19.    Przygotowywanie dla potrzeb Wójta Gminy w celu przedstawienia właściwym organom projektów sprawozdań, ocen, analiz.  
20.    Prowadzenie analityki lokat terminowych.
21.    Zaciąganie i rozliczanie kredytów.