Wyświetl stronę główną » Urząd Gminy » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Referaty i ich zadania
Do wspólnych zadań Referatów i samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności :
1. Przygotowanie projektów uchwał organów gminy oraz zarządzeń Wójta.
2. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań.
3. Współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami społeczno -politycznymi działającymi na terenie gminy,
4. Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej.
5. Współpraca z Sejmikiem Samorządowym woj. śląskiego oraz Samorządowym Kolegium Odwoławczym.
6. Znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, prawa administracyjnego i przepisów gminnych.
7. Współdziałania między sobą oraz z innymi jednostkami organizacyjnymi i instytucjami w zakresie wykonywanych zadań.
8. Przygotowanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.
9. Rozpatrywanie skarg, wniosków i interpelacji według właściwości oraz przygotowanie propozycji ich załatwienia.
10. Współdziałanie z organami kontroli państwowej i organami ścigania.
11. Przygotowanie projektów decyzji administracyjnych.
12. Podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w zakresie ochrony tajemnicy państwowej i służbowej.
13. Opracowanie i wykorzystywanie w swoim działaniu obowiązującej spra-wozdawczości GUS i resortowej.
14. Umiejętność właściwego kontaktowania się z mieszkańcami oraz z admini-stracją rządową.
15. Sygnalizowanie stwierdzonych nieprawidłowości bezpośredniemu przełożonemu.
16. Wydawanie zaświadczeń dla obywateli w zakresie prowadzonych spraw, jeśli obowiązek wydania zaświadczenia wynika z odpowiednich aktów nor-matywnych.
17. Prowadzenie spraw z dziedziny obronności kraju w zakresie ustalonym od-rębnymi przepisami.
18. Wykonanie na polecenie Wójta innych zadań nie objętych zakresem działa-nia stanowisk pracy.
19. Przestrzeganie regulaminu pracy, dyscypliny pracy, przepisów p.poż. i BHP.
20. Poddawanie się okresowym szkoleniom i badaniom lekarskim.
21. Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej.
Do zadań Referatu Finansowego należy :
1. przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,
2. udzielenia pomocy Wójtowi Gminy w wykonywaniu budżetu Gminy,
3. zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Urzędu,
4. uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gmin,
5. przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
6. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9. rozliczanie inwentaryzacji,
10. dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalenie wyniku finansowego,
11. przygotowanie sprawozdań finansowych,
12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13. prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozosta-jących w zakresie właściwości gminy.
14. prowadzenie spraw z zakresu ulg, umorzeń zaległości i należności podat-kowych i innych należności w granicach uprawnień,
15. bieżące wprowadzanie danych i uwzględnianie zapisów komputerowych ze stanem faktycznym,
16. prowadzenie egzekucji administracyjnej zaległości podatkowych w grani-cach uprawnień ( wystawianie uprawnień i tytułów wykonawczych ),
17. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
18. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych orga-nowi podatkowemu,
19. przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
20. prowadzenie akt księgowo - ewidencyjnych :
kont podatkowych,
zapisków numeracji stanu kont,
dzienników obrotów,
dzienników obrotów należności nieprzypisanych,
21. dla zobowiązań pieniężnych wsi :
1) kontokwitariusze podatkowe - podatki od środków transportu zobo-wiązania pieniężne wsi oraz opłaty lokalne,
2) wykaz wypłat sołtysów,
3) rozliczenie i kontrola rachunkowa sołtysów,
4) likwidacja nadpłat i zaległości,
5) prowadzenie wykazu zalegających.
22. prowadzenie spraw z zakresu ZUS, PZU, Urzędu Skarbowego, podatku VAT i opłaty skarbowej
23. ewidencja druków ścisłego zarachowania,
24. sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu, Biblioteki, pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i publicznych, zasiłków opiekuńczych, chorobowych, wychowawczych,
25. prowadzenia obsługi księgowej zgodnie z planem kont dla jednostek,
26. realizacja całokształtu zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych tj. przestrzegania prawidłowego stosowania ustawy o zamówie-niach publicznych, prawidłowe prowadzenie dokumentacji zgodnie z przy-jętym trybem zamówień.
27. księgowanie analityczne i syntetyczne w zakresie:
– księgowości budżetu i jednostek
– inwestycji
– funduszu socjalnego
– funduszu ochrony środowiska
28. prowadzenie ewidencji środków trwałych
29. sporządzanie zestawień obrotów i sald
30. prowadzenie kartoteki materiałowej
31. przekazywanie należności dostawcom robót i usług
32. prowadzenie kart wynagrodzeń, rozliczanie podatków od wynagrodzeń, od-prowadzanie pochodnych od wynagrodzeń, prowadzenie ubezpieczeń pracowników
33. sporządzanie rocznych rozliczeń podatników
34. rozliczanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym
35. prowadzenie spraw dot. emerytur i rent pracowników
36. ewidencja i pobór zobowiązań pieniężnych wsi
37. księgowanie wpłat na kontach indywidualnych podatników, zbiorczych wsi, decyzji przypisów i odpisów
38. wprowadzanie zmian geodezyjnych na kartach gospodarstw.
Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich, organizacyjnych, kultury, oświaty i zdrowia należy :
1. W zakresie ochrony p.poż .
nadzorowanie ochrony przeciwpożarowej w stosunku do jednostek pod-porządkowanych Radzie Gminy,
prowadzenie spraw związanych z działalnością komendanta gminnego straży pożarnej,
prowadzenie spraw związanych z organizowaniem OSP oraz nakładanie na osoby fizyczne obowiązku pełnienia służby w tej straży,
prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością OSP,
prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem strażom pożarnym środ-ków tj. sprzętu i pomieszczeń celem utrzymania stałej gotowości bojo-wej,
2. W zakresie obrony cywilnej.
1. Opracowywanie planów OC gminy zgodnie z wytycznymi.
2. Opracowywanie planów osiągania WSGO.
3. Opracowywanie wytycznych i planów zamierzeń dla Szefa OC, gminy do działalności.
4. Powoływanie formacji OC podległych szefowi OC gminy,
5. Prowadzenie ewidencji formacji OC a w tym :
książki ewidencji osób przeznaczonych do pełnienia służby w for-macji OC,
książki ewidencji kart przydziału do formacji OC,
kart przydziału do formacji OC,
kart ewidencji formacji OC.
6. Opracowywanie planów działania formacji OC.
7. Planowanie i organizowanie szkolenia i ćwiczeń w formacjach OC.
8. Organizowanie szkolenia ludności gminy z zakresu powszechnej sa-moobrony.
9. Udział w treningach systemu wykrywania i alarmowania.
10. Utrzymanie w stałej gotowości eksploatacyjnej urządzeń systemu wy-krywania i alarmowania.
11. Przesyłanie sprawozdań do Wojewódzkiego Inspektoratu Obrony Cy-wilnej :
o stanie formacji OC,
z działalności szkoleniowej,
z treningu SWA.
11. Kontrola realizacji zadań OC w podmiotach gospodarczych podle-głych Szefowi OC gminy.
12. Znajomość całokształtu zagadnień związanych z prowadzeniem akcji ratunkowej oraz ochroną ludności w czasie „P”.
13. Nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej podmiotów go-spodarczych i innych jednostek organizacyjnych.
14. Planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cy-wilnej.
15. Przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania piwnic na potrzeby kie-rowania obroną cywilną a w tym niezbędnej dokumentacji :
kart ewidencyjnych istniejących budowli ochronnych,
ewidencji istniejących budowli ochronnych,
ewidencji planowanych budowli ochronnych.
16. Prowadzenie gospodarki magazynowej sprzętu OC oraz organizowa-nie zabiegów konserwacyjnych.
17. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji sprzętu OC oraz jego konserwacji :
książki inwentarzowej sprzętu OC,
dziennika konserwacji sprzętu OC,
książki przeglądu sprzętu OC.
18. Udział w odprawach i szkoleniach organizowanych przez Wojewódz-ki Inspektorat Obrony Cywilnej.
3. W zakresie akcji kurierskiej.
organizowanie i prowadzenie niezbędnej dokumentacji akcji kurierskiej w gminie,
4. W zakresie spraw obywatelskich.
wywieszanie w swoim lokalu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
przyjmowanie pism sądowych lub protokolarnych w wypadku niemożli-wości doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,
prowadzenie ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsa-mość,
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych,
ustanowienie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustaleniu kura-tora,
prowadzenie spraw związanych z zgromadzeniami, zbiórkami publicz-nymi,
prowadzenie spraw z zakresu wojskowego obowiązku meldunkowego.
5. W zakresie spraw wojskowych.
wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem poboru, przy-znawanie i wypłacanie należności pieniężnych członkom rodzin żołnie-rzy oraz członkom rodzin rezerwy,
współdziałanie z organami wojskowymi,
orzekanie o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad człon-kiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego i uznanie jedynego żywiciela,
przygotowywanie decyzji w sprawie odroczeń żołnierzy zasadniczej służby wojskowej,
opiniowanie podań z zakresu szczególnych uprawnień żołnierzy i ich ro-dzin.
6. W zakresie obsługi Rady Gminy.
przygotowywanie z właściwymi merytorycznie referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji, oraz innych materia-łów na posiedzenia i obrady tych organów,
przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Gminy,
przekazywanie za pośrednictwem sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady, jej ko-misji,
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadze-niem sesji, zebrań ogólnowiejskich, posiedzeń i spotkań Rady i jej komi-sji,
protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań, spotkań,
prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady, komisji,
prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji, składanych przez radnych,
organizowanie spotkań radnych z wyborcami,
wykonywanie zleconych przez Radę zadań związanych z wyborami :
- Prezydenta,
- Sejmu i Senatu,
- Rady Gminy,
- Samorządu mieszkańców.
7. W zakresie obsługi kancelaryjno - technicznej.
prowadzenie rejestru pism przychodzących i wychodzących,
prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
prowadzenie archiwum Urzędu,
prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych oraz ich rejestru,
zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie,
w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
zadania związane z ochroną p.poż. Urzędu,
prowadzenie list obecności, ewidencja urlopów wypoczynkowych,
8. W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
okresowa analiza stanu bhp,
stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji doty-czących bhp,
rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
9. W zakresie spraw dotyczących zdrowia, oświaty i kultury.
zgłaszanie przypadków chorób zakaźnych organom PIS, a także określonym zakładom służby zdrowia przypadków zachorowania,
przeciwdziałanie alkoholizmowi,
pokrywanie kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji lub izolacji i kosztów przejazdu do zakładu społecznej służby zdrowia osób podlegających przymusowemu leczeniu lub przymusowym badaniom stanu zdrowia,
zakładanie, przekształcanie i likwidowanie gminnych jednostek oświato-wych,
kształtowanie sieci przedszkoli i szkół podstawowych,
zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkola,
zapewnienie dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
powierzanie stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływa-nie z tych stanowisk,
ocenianie dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych,
nadzór nad działalnością biblioteki,
upowszechnianie kultury,
realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekre-acji i wypoczynku,
10. W zakresie spraw osobowych pracowników.
prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
zapewnienie warunków do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifika-cyjnych pracowników mianowanych z Urzędu,
11. W zakresie obsługi prawnej Urzędu.
zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa :
opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych, uchwał, zarządzeń, decyzji,
obsługa prawna :
rady gminy,
referatów,
nadzór nad stosowaniem przepisów kpa,
opiniowanie projektów umów i porozumień,
wydawanie opinii prawych dot. rozwiązywania z pracownikami stosunku pracy bez wypowiedzenia,
wykonywanie innych czynności przewidzianych w przepisach o obsłudze prawnej,
12. W zakresie spraw obronnych.
1. Opracowywanie i aktualizacja „Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny”.
2. Określenie zakresu zadań w dziedzinie obronności dla podległych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk.
3. Organizowanie i przygotowywanie stanowiska kierowania Wójta w dotychczasowym miejscu pracy.
4. Organizowanie przedsięwzięć w zakresie podnoszenia gotowości obronnej w gminie.
5. Prowadzenie kontroli realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy, w podległych sołectwach oraz w innych jednostkach podporządkowa-nych Radzie Gminy.
6. Uwzględnianie spraw obronnych w planowaniu rozwoju społeczno -gospodarczego terenu gminy.
7. Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji ogólnoobronnej w zakre-sie :
planu przygotowania DMP Wójta jako stanowiska kierowania na okres zagrożenia i wojny,
planu osiągania WSGO w gminie (zestawy zadań),
planu organizacji i funkcjonowania stałego dyżuru Wójta.
8. Opracowywanie sprawozdań rocznych z realizacji zadań w zakresie obronnym.
9. Prowadzenie kontroli realizacji zadań obronnych w Urzędzie oraz jed-nostkach podporządkowanych Radzie Gminy.
10. Prowadzenie szkolenia ogólnoobronnego w Urzędzie oraz jednostkach podporządkowanych.
11. Wykonywanie zadań w zakresie planowania oraz realizacji świadczeń rzeczowych i osobistych dla potrzeb Urzędu oraz gminy.
12. Prowadzenie spraw z zakresu organizacji i zabezpieczenia akcji ku-rierskiej.
13. Realizowanie przedsięwzięć związanych z zabezpieczeniem tajemnicy państwowej i służbowej na terenie Urzędu oraz w podległych jednost-kach.
Do zadań referatu gospodarki komunalnej, przestrzennej, ochrony środowiska należą sprawy :
1. W zakresie gospodarki przestrzennej.
przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,
koordynacja i obsługa działań związanych z urządzeniami projektu planu oraz wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,
prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i za-gospodarowania terenu,
prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgod-ności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic oraz numeracji nieruchomości,
przygotowanie, prowadzenie i nadzorowanie inwestycji gminnych,
2. W zakresie drogownictwa.
wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg wojewódzkich,
wydawanie opinii w sprawie zaliczania drogi do kategorii dróg gmin-nych,
planowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych,
orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu po-przedniego w razie jego naruszenia,
wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gmin-nych, obiektów nie związanych z gospodarką drogową,
prowadzenie spraw związanych z odśnieżaniem dróg gminnych i usuwa-niem gołoledzi na drogach,
współdziałanie z Zarządem Dróg w zakresie utrzymania dróg wojewódzkich i krajowych przebiegających przez gminę,
3. W zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.
tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych,
utrzymywanie cmentarzy, w tym cmentarzy wojennych,
przygotowywanie stawek czynszów za lokale i nieruchomości budynko-we,
przyznawanie lokali mieszkaniowych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby ustawowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi,
dodatki mieszkaniowe ( prowadzi Kierownik GOPS ),
realizacja całokształtu zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
4. W zakresie ochrony środowiska i gospodarki rolnej.
wprowadzenie ograniczeń wynikających z ustawy o ochronie przyrody,
ochrona wód, ochrona przed powodzią, - prowadzenie spraw Komitetu Przeciwpowodziowego,
przyznawanie odszkodowań za straty z tytułu udziału w ochronie przed powodzią,
nakazywanie właścicielom gruntów sprzętu plonów w oznaczonym ter-minie z terenów zmeliorowanych, zaopatrzonych w urządzenia nawad-niające,
ustanawianie ograniczenia co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stanowiących dla środowiska uciążliwości w zakresie hałasu i wibracji,
nakazywanie użytkownikowi maszyn lub urządzeń technicznych wyko-nywania czynności ograniczających uciążliwość dla środowiska,
wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew,
wymierzanie kary za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
pkt. 5 skreślony
6. W zakresie gospodarki gruntami.
sprzedawanie, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, w dzierżawę lub najem gruntów gminnych osobom fizycznym,
przekazywanie odpłatnie w zarząd gruntów gminnych, komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
użyczanie na krótki czas gruntów osobom fizycznym i komunalnym jed-nostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
sprzedawanie lub oddawanie w wieczyste użytkowanie gruntów, sprze-dawanie różnych budynków i innych urządzeń oraz wolnych lokali w drodze przetargu,
tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy wsi,
ustalenie granic gruntów przeznaczonych pod zorganizowane budow-nictwo wielorodzinne, wykładanie projektów uchwał do wglądu zaintere-sowanych osób,
wyposażenie gruntów wchodzących w skład zasobów w urządzenia ko-munalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu,
w zamian za scalenie przekazywanie właścicielom lub wieczystym użyt-kownikom odpowiedniej ilości działek budowlanych lub dokonywanie rozliczenia w gotówce,
dokonywanie zmian w księgach wieczystych,
organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne,
podawanie do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu,
podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przezna-czonych do sprzedaży,
powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości,
przyjmowanie nieodpłatnie w drodze umowy nieruchomości wchodzące w skład Zasobu Nieruchomości Rolnej Skarbu Państwa,
komunalizacja gruntów,
prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie, gruntowej oraz wykaz obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie, podziały nieruchomości, rozgraniczenia nieruchomości.
7. W zakresie rolnictwa i leśnictwa.
opiniowanie statutu spółki oraz jego zmian,
opiniowanie planu zagospodarowania i regulaminu użytkowania gruntów i urządzeń oraz wprowadzenie w tych planach i regulaminach zmian i uzupełnień,
zgłaszanie organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także określonym zakładom służby zdrowia przypadków zachorowania, podejrzenia o zachorowanie i zgonów na choroby zakaźne zwierząt,
sporządzanie projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania gruntów,
sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowickiego w zago-spodarowaniu łowieckich obszarów gminy, a w szczególności w zakresie ochrony bytującej zwierzyny na jej terenie,
wykładanie projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania gruntów do wglądu miejscowej ludności równocześnie z wyłożeniem projektu planu zagospodarowania przestrzennego,
przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną,
przekazywanie do wiadomości publicznej o zarządzeniach państwowego lekarza weterynarii,
nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o niedopuszczalnej zdrowotności,
przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwa-stów,
realizacja zadań z ustawy o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. nr 115 z dnia 29.09.1997 r. ).
8. W zakresie działalności gospodarczej :
ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
wydawanie wpisów do ewidencji działalności gospodarczej,
wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
9. W zakresie gospodarki wodnej:
umożliwianie dostępu do wody, przejść lub przejazdów dla swobodnego ruchu wzdłuż wód, ustalanego za odszkodowaniem,
zezwoleń na składowanie na gruntach przybrzeżnych materiałów bu-dowlanych i sprzętu oraz na dostęp do urządzeń wodnych i pomiarowych oraz znaków żeglugowych,
rozstrzyganie sporów.
a) o przywrócenie stosunków wodnych,
b) o przynależność do spółki wodnej oraz wysokości składek,
pozwoleń wodnoprawnych na zwykłe korzystanie z cudzej wody,
prac zabezpieczających na wypadek zagrożenia powodzią,
organizowania ochotniczych drużyn ratowniczych do udziału w bezpośred-niej ochronie przed powodzią.
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt Stanu Cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących :
rejestracji urodzin, małżeństw, zgonów i innych zadań mających wpływ na stan cywilny osób,
sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
przechowywanie ksiąg stanu cywilnego, dokonywanie w nich wzmianek i przypisów,
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz in-nych oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opie-kuńczego,
prostowanie oczywistych błędów pisarskich oraz uzupełnienia aktów stanu cywilnego,
unieważnienie jednego z dwóch aktów, stwierdzających to samo zdarzenie i dotyczących tej samej osoby,
wydawanie zezwoleń na skrócenie okresu oczekiwania,
transkupcji aktu sporządzonego za granicą,
prowadzenie spraw konsularnych w zakresie aktów stanu cywilnego,
wpisywanie do ksiąg decyzji o odtworzeniu i ustaleniu treści akt stanu cywilnego,
12635
Razy
czytano
110
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Urząd Gminy Kroczyce.
Data utworzenia: .
Wprowadził do systemu: Zbigniew Welon. Data wprowadzenia: 2004-04-21 12:23:34.
Zatwierdził do publikacji: Zbigniew Welon. Data publikacji: 2004-04-21 12:23:34.
Rejestr zmian
2020-06-03 |
---|
Edycja artykułu - Zbigniew Welon |
2009-05-04 |
---|
Edycja artykułu - Zbigniew Welon |
2004-04-21 |
---|
Edycja artykułu - Zbigniew Welon |
2004-04-21 |
---|
Dodanie artykułu - Zbigniew Welon |
Archiwum:
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Urząd Gminy Kroczyce
ul. Batal. Chłopskich 29
42-425 Kroczyce
tel. 34/ 3152150 do 5
fax 34/ 3152150 do 5
e-mail kroczyce@kroczyce.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
https://gwkroczyce.peup.pl/
EPUAP: /deo341w0ix/skrytkaesp
Aktualny nr konta bankowego
BS Szczekociny Filia Kroczyce
nr 96 8277 0002 0030 0000 4269 0001
Szukaj w BIP
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.
Skróty klawiszowe: